[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
آمار نشریه::
فهرست داوران::
شبکه‌ های اجتماعی::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 4، شماره 1 - ( 12-1396 ) ::
جلد 4 شماره 1 صفحات 25-4 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی مدل غیرخطی جدید برای میراگر MR و استفاده از آن در کنترل سیستم تعلیق نیمه فعال خودرو
محمد مرادی ، مهدی میرزائی* ، سجاد آقاسی زاده
دانشگاه صنعتی سهند ، mirzaei@sut.ac.ir
چکیده:   (12922 مشاهده)

در مقاله حاضر یک مدل غیرخطی جدید برای میراگر مغناطیسیMR   بر پایه مدل بوک‌-ون ساده شناسایی و ارائه می‌شود که علی­رغم دارا بودن خاصیت غیرخطی هیسترزیس، نسبت به جریان الکتریکی خطی است. این مزیت باعث می‌شود که بتوان به راحتی از این مدل به عنوان مدل معکوس در سیستم کنترلی تعلیق نیمه فعال خودرو جهت تبدیل نیرو به جریان الکتریکی استفاده کرد. همچنین برای ارزیابی بهتر مدل پیشنهادی، یک مدل چند جمله‌ای غیر هیسترزیسی مشابه با آنچه که در مراجع وجود دارد، برای میراگر مغناطیسی طراحی شده است. مقایسه دقت مدل‌ها نشان می­دهد که مدل بوک-‌ون ارائه شده در هر دو حالت مستقیم و معکوس در نواحی سرعت پایین دقت بالاتری نسبت به مدل چندجمله­ای دارد. در گام دوم، یک کنترل‌کننده بهینه برای محاسبه‌ی نیروی فعال سیستم تعلیق طراحی و در کنار مدل‌های معکوس شناسایی شده، استفاده شده است. نتایج شبیه­سازی  برای کنترل سیستم تعلیق خودرو در حالتهای فعال و نیمه­فعال با دو مدل میراگر بر روی یک جاده استاندارد ارائه می­شوند. مشاهده می‌گردد که از بین دو مدل معکوس طراحی شده، مدل بوک-‌ون پیشنهادی، عملکرد بهتری در کنترل سیستم تعلیق نیمه‌فعال دارد. همچنین، با افزایش دامنه سرعت میراگر در سیستم تعلیق نتایج دو مدل تعلیق نیمه فعال به هم نزدیک­تر می‌شوند.

واژه‌های کلیدی: سیستم تعلیق خودرو، دمپر MR، شناسایی، هیسترزیس، مدل بوک-ون
متن کامل [PDF 6753 kb]   (3766 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: شناسایی سیستمها
دریافت: 1394/5/13 | پذیرش: 1394/8/24 | انتشار: 1397/2/17
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Moradi Narbin M, Mirzaei M, Aghasizade S. Identification of a new non-linear model for MR damper and its application in control of vehicle semi-active suspension system. Nonlinear Systems in Electrical Engineering 2018; 4 (1) :4-25
URL: http://journals.sut.ac.ir/jnsee/article-1-131-fa.html

مرادی محمد، میرزائی مهدی، آقاسی زاده سجاد. شناسایی مدل غیرخطی جدید برای میراگر MR و استفاده از آن در کنترل سیستم تعلیق نیمه فعال خودرو. سامانه های غیر خطی در مهندسی برق. 1396; 4 (1) :4-25

URL: http://journals.sut.ac.ir/jnsee/article-1-131-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 4، شماره 1 - ( 12-1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
سامانه های غیرخطی در مهندسی برق Journal of Nonlinear Systems in Electrical Engineering
نشریه سامانه‌های غیرخطی در مهندسی برق در خصوص اصول اخلاقی انتشار مقاله، از توصیه‌های «کمیته بین‌المللی اخلاق نشر» موسوم به COPE و «منشور و موازین اخلاق پژوهش» مصوب معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تبعیت می‌کند.
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4657