[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
آمار نشریه::
فهرست داوران::
شبکه‌ های اجتماعی::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 1، شماره 2 - ( 10-1392 ) ::
جلد 1 شماره 2 صفحات 44-34 برگشت به فهرست نسخه ها
بهینه سازی کنترل کننده ی خودروی هیبرید الکتریکی با در نظر گرفتن استاندارد آلایندگی یورو 3
صفیه السادات شیخعلیشاهی ، سجاد آقاسی زاده شعرباف ، مهدی میرزایی* ، رحیم خوشبختی سرای
دانشگاه صنعتی سهند ، mirzaei@sut.ac.ir
چکیده:   (20522 مشاهده)
استراتژی کنترلی در خودروهای هیبرید الکتریکی تعیین کننده میزان مصرف انرژی توسط هر یک از موتورهای الکتریکی واحتراقی جهت تامین توان مورد نیاز خودرو در هر موقعیت می باشد. یکی از نرم‌افزارهای متداول برای شبیه-سازی رفتار و میزان مصرف سوخت خودروهای هیبریدی نرم‌افزار ADVISOR می‌باشد. در این تحقیق با استفاده از معادلات غیرخطی حاکم بر این نرم‌افزار و برنامه نویسی جانبی سعی شده تا عملکرد یک کنترل کننده‌ با استراتژی کمک الکتریکی بهینه گردد. معیار بهینه‌سازی پارامترهای سیستم کنترلی، کمینه کردن مصرف سوخت خودرو ضمن نگهداری آلاینده‌ها در زیر سطح استاندارد یورو3 و حفظ مشخصات حرکتی خودرو می‌‌باشد. بدین‌ منظور شبیه‌سازی یک خودروی هیبرید موازی در دو سیکل حرکتی تهران و سیکل حرکتی آمریکا (FTP) انجام شد و پارامترهای کنترل‌کننده به کمک الگوریتم ژنتیک در حضور قیود حاکم به صورت بهینه انتخاب شدند. نتایج نشان‌ می‌دهد که بهینه‌سازی پارامترهای کنترل-کننده در هر سیکل حرکتی موجب کاهش مصرف سوخت ضمن ارضای قید استاندارد آلایندگی یورو 3 و دیگر قیدهای حرکتی می‌شود. ضمنا با توجه به مشخصات و خصوصیات هر سیکل حرکتی، اعداد مختلفی به عنوان مقادیر بهینه استخراج شده‌اند که نشان از وابسته بودن پارامترهای کنترل کننده به سیکل حرکتی می باشد.
واژه‌های کلیدی: خودروی هیبرید الکتریکی، مدل غیرخطی، بهینه سازی کنترل کننده، الگوریتم ژنتیک، مصرف سوخت، آلایندگی
متن کامل [PDF 311 kb]   (5024 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: کاربردهای کنترل
دریافت: 1392/2/7 | پذیرش: 1392/5/27 | انتشار: 1392/10/15
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Sheikhalishahi S, Aghasizade Shaarbaf S, Mirzaei M, Khoshbakhti Saray R. Optimization of control strategy in hybrid electric vehicles considering emission standard of Euro3. Nonlinear Systems in Electrical Engineering 2014; 1 (2) :34-44
URL: http://journals.sut.ac.ir/jnsee/article-1-35-fa.html

شیخعلیشاهی صفیه السادات، آقاسی زاده شعرباف سجاد، میرزایی مهدی، خوشبختی سرای رحیم. بهینه سازی کنترل کننده ی خودروی هیبرید الکتریکی با در نظر گرفتن استاندارد آلایندگی یورو 3 . سامانه های غیر خطی در مهندسی برق. 1392; 1 (2) :34-44

URL: http://journals.sut.ac.ir/jnsee/article-1-35-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 2 - ( 10-1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
سامانه های غیرخطی در مهندسی برق Journal of Nonlinear Systems in Electrical Engineering
نشریه سامانه‌های غیرخطی در مهندسی برق در خصوص اصول اخلاقی انتشار مقاله، از توصیه‌های «کمیته بین‌المللی اخلاق نشر» موسوم به COPE و «منشور و موازین اخلاق پژوهش» مصوب معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تبعیت می‌کند.
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4657